Pakkaussuunnittelu ja uusi ilme Apteekkarille
Lähtökohta
Oriola halusi uudistaa ja modernisoida apteekeissa myytävän Apteekkarin-brändinsä tuotteet. Tarvittiin visuaalinen pakkausuudistus, joka huomioitsi erottuvuuden apteekin hyllyllä mutta myös näyttäytyisi tarpeeksi luotettavana ja ”apteekkimaisena”, jotta apteekkarit haluavat nostaa tuotteita esille ja kuluttajat valita ne.
Mitä teimme
Loimme tuotteille linjakkaan, värikylläisen ja modernin ilmeen, jolla uudistimme yli 20 tuotteen pakkaukset. Pakkausten herkulliset värit kertovat tuotteiden mauista ja erottavat ne yhtenäisellä pinnalla kilpailijoista. Tuotteiden tärkeimmät ominaisuudet, kuten vitamiinisisällöt, on nostettu esille laadusta viestivällä hopeisella folioinnilla. Kokosimme visuaalisen uudistuksen selkeään brand bookin, jonka avulla tulevien uusien tuotteiden pakkaukset on jatkossa helppo suunnitella.
Oivallus
Voimakas väri viestii vahvasti myös mausta. Me kaikki tiedämme, minkä värinen on mustaherukka, mansikka tai lime – väri vie makumaailmaan ilman, että näemme raaka-aineista kuvaa.