Brändi-ilme AI startupille
Lähtökohta
Cadentia on generatiivista tekoälyä hyödyntävä AI-startup-yritys. Cadentia on kehittänyt ja kehittää teknologiaa, joka mahdollistaa uudenlaiset ihmisten ja yritysten sekä myös tiimien sisäiset suhteet ja keskustelut 24/7. Gut Studio alkoi tehdä yhteistyötä Cadentian kanssa alkuvaiheessa yrityksen syntyä. Tavoitteena oli määrittää brändi ja sen ydintarina sekä pääviestit ja luoda ydintä viestivä vahva visuaalinen identiteetti.
Mitä teimme
Yhteistyö oli alusta saakka keskustelevaa ja iteratiivista. Määrittelimme Cadentian brändiä ja sen ydintarinaa samaan aikaan, kun tuoteportfoliota kehitettiin. Kun Varsinaisen strategiavaiheen jälkeen loimme konkreettiset pääviestit ja sloganin. Visuaalista identiteettiä ja logoa kehitettiin koko ajan strategiavaiheen rinnalla. Suunnittelimme ja teimme myös nettisivujen leiskan ja sisällöt mm. brändivalokuvineen.
Oivallus
Brändityössä kaikki – myös visuaalinen suunnittelu – lähtee liikkeelle ydintarinasta. Cadentian kohdalla jopa logo heijastelee brändin syvintä olemassaolon syytä: merkityksellisiä keskusteluja.
Asiakkaan sanoin
”Yhteistyö oli sopiva yhdistelmä keskustelua ja toimeenpanoa. Lopputuloksena syntyi maailmanluokan brändi-ilme, joka vastasi odotuksia ja jonka varaan tulemme jatkossakin rakentamaan yrityksen visuaalista puolta. Suosittelen, laatu ja osaaminen tulee hyvin selkeässä paketissa.” Kai Kuikkaniemi, Co-Founder / Product
Yhteistyössä
Marek Sabogal, Cadentia