Brändiuudistus
Mitä teimme
Honkarakenne on hirsirakentamisen pioneeri, jota ajaa eteenpäin tahto edistää hyvää ja luonnollista elämää. Meillä oli ilo ja kunnia tehdä Honkarakenteen brändin kirkastamisen ja uudistamisen kanssa työtä yli vuoden ajan 2021–2022.
Strategiavaihe oli perusteellinen. Tutkimustoimistot Kilde ja Deeply tekivät kaikkien Hongan kansainvälisten markkinoiden laajan segmentoinnin. Me keskityimme etsimään insighteja Hongan brändiin liittyen haastattelemalla avainhenkilöitä eri kohdemarkkinoilta ja Hongan johdosta, workshoppien muodossa ja tekemällä kilpailija-analyysia. Kaiken strategiatyön keskiössä oli tarve löytää, mikä on Hongan paikka maailmassa, mitä syvempää merkitystä se tarjoaa asiakkailleen, mikä erottaa sen muista. Tekemäämme brändiehdotusta ja sen avainviestejä testattiin kaikilla markkina-alueilla, sillä kansainväliset markkinat ja kansainvälinen kasvu on Hongan brändistrategian ytimessä.
Strategiatyön pohjalta saatujen insightien ja datan pohjalta kirkastimme Hongan brändiytimen, kirjoitimme bränditarinan, kiteytimme asiakaslupauksen sekä loimme uudet pääviestit etenkin ansaittua mediaa varten. Strategiatyön pohjalta loimme myös Hongalle täysin uuden visuaalisen identiteetin. Muotoilimme myös kaikilla markkina-alueilla toimivan Wood Living -sloganin, johon kiteytyy koko Hongan brändiydin ja asiakaslupaus. Kirkastimme Hongan syvimmän olemassaolon syyn – sekä asiakkaille että työntekijöille.
Strategiavaihe oli perusteellinen. Tutkimustoimistot Kilde ja Deeply tekivät kaikkien Hongan kansainvälisten markkinoiden laajan segmentoinnin. Me keskityimme etsimään insighteja Hongan brändiin liittyen haastattelemalla avainhenkilöitä eri kohdemarkkinoilta ja Hongan johdosta, workshoppien muodossa ja tekemällä kilpailija-analyysia. Kaiken strategiatyön keskiössä oli tarve löytää, mikä on Hongan paikka maailmassa, mitä syvempää merkitystä se tarjoaa asiakkailleen, mikä erottaa sen muista. Tekemäämme brändiehdotusta ja sen avainviestejä testattiin kaikilla markkina-alueilla, sillä kansainväliset markkinat ja kansainvälinen kasvu on Hongan brändistrategian ytimessä.
Strategiatyön pohjalta saatujen insightien ja datan pohjalta kirkastimme Hongan brändiytimen, kirjoitimme bränditarinan, kiteytimme asiakaslupauksen sekä loimme uudet pääviestit etenkin ansaittua mediaa varten. Strategiatyön pohjalta loimme myös Hongalle täysin uuden visuaalisen identiteetin. Muotoilimme myös kaikilla markkina-alueilla toimivan Wood Living -sloganin, johon kiteytyy koko Hongan brändiydin ja asiakaslupaus. Kirkastimme Hongan syvimmän olemassaolon syyn – sekä asiakkaille että työntekijöille.
Oivallus
Visuaalisen identiteetin keskiössä loistaa Hongan ikoninen logo ja keltainen brändiväri. Koko ilmeuudistuksen visuaalisia tavoitteita oli tuoda metsän voima näkyväksi brändiin. Väripaletti muuttui siksi kokonaan, ja entisten kovien kontrastien rinnalle tuotiin luonnon, metsän ja pehmeän valon sävyjä. Omaleimaisen paletin keskiössä loistaa auringon lailla Hongan – ja luonnon voiman, auringon – symboliväri keltainen.
Palvelumme
Brändistrategia, brändiytimen kirkastus, bränditarina, asiakaslupaus, slogan, pääviestit, visuaalinen identiteetti, brändifilmi, brändivalokuvat, lukuisat jalkautukset.
Kuvat
Elina Simonen, Valtteri Hirvonen, Jari Hämäläinen