Vastuullisuusviestinnän strategia

Lähtökohta

Owens Corning Insulation -konserniin kuuluva Paroc on eristämisen johtava asiantuntija, joka valmistaa paloturvallisia ja kestäviä eristeitä, jotka parantavat rakennusten energiatehokkuutta ja vähentävät lämmitykseen ja viilennykseen tarvittavan energian määrää.

Paroc tekee kunnianhimoista vastuullisuustyötä ja halusi luoda vastuullisuusviestintästrategian, jonka avulla se voi viestiä vastuullisuustyöstään tehokkaasti.

Mitä teimme

Aloitimme pohjatöistä: haastattelimme Parocin suomalaisia ja eurooppalaisia asiantuntijoita ja kävimme läpi yrityksen vastuullisuusraportit, tavoitteet ja tähän asti saavutetut tulokset. Tämän jälkeen määrittelimme vastuullisuusviestinnän strategian ja pääviestit.

Kokosimme pääviestit yhteen vastuullisuusmanifestiin, johon keräsimme viestinnän tueksi konkreettisia esimerkkejä jo saavutetuista tavoitteista. Suunnittelimme vastuullisuusviestinnälle oman visuaalisen ilmeen, joka jalkautui paitsi helposti selailtavaan manifestiin, myös sosiaalisen median konsepteihin ja presentaatioihin. Kaikki vastuullisuusviestinnän materiaalit on tehty niin, että Parocin henkilökunnan on mahdollisimman helppo hyödyntää niitä sekä viestinnässä, markkinoinnissa että myynnissä.

Olemme Parocin vastuullisuusviestinnän kumppani ja teemme yhdessä sisältöjä, videoita, infografiikkaa ja konsepteja, jotka tukevat vastuullisuusviestintästrategiaa.

Oivallus

Mitä haastavampia ja teknisempiä asiat ovat, sitä tärkeämpää on poimia oleellinen ja löytää visuaaliset keinot, joilla olennainen erottuu. Oivaltava infografiikka on olennainen osa Parocin vastuullisuusviestintää.

Palvelumme

Strategia, vastuullisuusviestintä, pääviestit, visuaalinen suunnittelu, sisällöntuotanto, taittotyö, videotuotanto, konseptointi