Vastuullisuusviestinnän kumppanuus

Lähtökohta
Fortune 500 -listattuun Owens Corning -konserniin kuuluva Paroc on eristämisen johtava asiantuntija. Se valmistaa paloturvallisia ja kestäviä eristeitä, jotka parantavat rakennusten energiatehokkuutta ja vähentävät lämmitykseen ja viilennykseen tarvittavan energian määrää.

OC Paroc tekee kunnianhimoista ja pitkäjänteistä vastuullisuustyötä ja on valinnut meidät kumppanikseen Euroopan vastuullisuusviestintään. Yhteistyömme on jatkunut vuodesta 2020.
Mitä teemme
Olemme OC Parocin vastuullisuusviestinnän kumppani, joten suunnittelemme ja toteutamme tekstisisältöjä, videoita, infografiikkaa, kuvituksia, someviestintää, kuvia ja konsepteja, jotka tukevat yhdessä asiakkaan kanssa rakentamaamme OC Parocin vastuullisuusviestintästrategiaa.

Viime aikoina olemme muun muassa luoneet ”Shrink the footprint, not the quality” -kattokonseptin Environmental Product Declaration (EPD) -viestintään, suunnitelleet ja toteuttaneet OC Parocin materiaalit Saksan jättimäisille BAU-messuille, suunnitelleet OC Parocin nettisivuille energiatehokkuudelle omistetun uuden alasivun sekä käsikirjoittaneet ja toteuttaneet videon hiilidioksidipäästöjen vähentämisestä.

Olemme myös luoneet markkinointikonsepteja uusille tuotelanseerauksille (muun muassa PAROC® Natura Lana ja PAROC® Trio) sekä suunnitelleet ja toteuttaneet OC Parocin vastuullisuuskuvapankin.

Olemme tiiviissä yhteydessä asiakkaaseen ja autamme sekä proaktiivisessa että reaktiivisessa vastuullisuusviestinnässä. Tuotamme materiaalit pääasiassa englanniksi.
Miten aloitimme yhteistyön
Aloitimme vuonna 2020 pohjatöistä: haastattelimme Parocin suomalaisia ja eurooppalaisia asiantuntijoita ja kävimme läpi Owens Corningin vastuullisuusraportit, tavoitteet ja tähän asti saavutetut tulokset. Tämän jälkeen määrittelimme vastuullisuusviestinnän strategian ja pääviestit.

Kokosimme pääviestit yhteen vastuullisuusmanifestiin, johon keräsimme viestinnän tueksi konkreettisia esimerkkejä jo saavutetuista tavoitteista. Suunnittelimme vastuullisuusviestinnälle oman visuaalisen ilmeen, joka jalkautui paitsi helposti selailtavaan manifestiin, myös sosiaalisen median konsepteihin ja ppt-presentaatioihin. Kaikki vastuullisuusviestinnän materiaalit tehdään edelleen niin, että Parocin henkilökunnan on mahdollisimman helppo hyödyntää niitä sekä viestinnässä, markkinoinnissa että myynnissä.
Oivallus
Mitä haastavampia ja teknisempiä asiat ovat, sitä tärkeämpää on poimia oleellinen ja löytää visuaaliset keinot, joilla olennainen erottuu.
Palvelumme
Strategia, vastuullisuusviestintä, pääviestit, visuaalinen suunnittelu, sisällöntuotanto, taittotyö, videotuotanto, konseptointi, mainonta