Visuaalinen ilmeuudistus

MITÄ TEIMME
Creative Finland on suomalaisen luovan talouden media ja verkosto, joka tuo esiin alan uutisia, ilmiöitä ja sekä ihmisiä. Creative Finland toimii myös kansainvälisesti ikkunana suomalaiseen luovaan talouteen.

Meillä oli ilo uudistaa Creative Finlandin visuaalinen ilme jalkautuksineen. Suunnittelimme myös Creative Finlandin uudet verkkosivut yhteistyössä toteuttajan kanssa. Visuaalinen ilme lähti liikkeelle CF:n keskeisestä arvosta, rohkeudesta – rohkeus on muun muassa sitä, että uskaltaa sanoa asian suoraan niin kuin se on, ilman kuorrutusta ja ­kikkailua. ­Creative Finlandin uudessa ilmeessä tämä suoruus ­ilmaistaan vahvan, manifestimaisen nimiön ja typografian avulla. Niiden pohjalta syntyi omaehtoinen Creative Finland ja sen runsas ja ammattimainen verkkomedia.
TYÖN TAVOITTEET JA RATKAISUT
Työn strateginen tavoite oli korostaa visuaalisuudella Creative Finlandin uskottavaa talousmediasisältöä olennaisille kohderyhmille. Creative Finlandilla on laaja yleisö aina luovan alan yrittäjistä ja työntekijöistä poliittisiin päättäjiin. Työ alkoi yhteisellä workshopilla, jossa hahmottelimme eri kohderyhmien lukutapoja ja tarpeita. Ratkaisuna saitille syntyi mm. graafinen ja vahva Tiekartta-osio, joka kokoaa päättävälle kohderyhmälle olennaiset tiedot. Lisäksi helpotimme kaikkien kohderyhmien navigointia saitilla tuomalla sisällön teemoja kuvaavat avainsanat olennaiseksi osaksi designia.
PALVELUMME
Visuaalinen identiteetti, nettisivujen visuaalisuus, sosiaalisen median visuaalisuus, jalkautukset.