Brändiuudistus

Työn lähtökohdat
Ohjelmistorobotiikka-alalla toimiva Rajobit halusi kohdentaa brändinsä pienille ja keskisuurille yrityksille. Brändityön ensisijaiset tavoitteet olivat asiakaslähtöisen ja omaleimaisen puhetavan löytäminen sekä kynnyksen madaltaminen ohjelmistorobotin hankkimiseen.
Työtavat
Brändin ydin sekä viestinnän teemat hahmottuivat kohderyhmää ja avainhenkilöitä haastattelemalla.
Mitä teimme
Kirkastimme brändin ytimen sekä muotoilimme bränditarinan ja pääviestit. Suunnittelimme logon ja visuaalisen ilmeuudistuksen sekä määrittelimme värit ja typografian tukemaan hyväntuulista robottia. Lisäksi loimme verkkosivun layoutin ja myynnilliset copyt, myyntipresentaation sekä laajan brand bookin, joka toimii työkirjana kaikessa tekemisessä. Artpix päivitti Rajobitin maskotin, RB-robotin, ystävälliseksi ja lähestyttäväksi – yrittäjän parhaaksi kaveriksi.
Tulokset
”Gut teki työtä sydämellä ja oli aidosti kiinnostunut meistä ja tarinastamme. Yhteistyö oli hyvin mutkatonta, ripeää, joustavaa ja erittäin ammattimaista. Joka kohtaamisella yllätyimme positiivisesti ja saimme enemmän kuin osasimme edes toivoa. Olemme erittäin kiitollisia Gutille avusta, herätteistä ja asioiden kiteyttämisestä. Yhteinen matkamme jatkuu.”
– Jenni Marttinen, Myynti- ja markkinointijohtaja, Rajobit
Yhteistyössä
Artpix, Sanoma Routa