Painumaton hirsi -mainoskampanja

Työn lähtökohdat
Asiakkaamme Honkarakenne on monin tavoin alansa edelläkävijä ja innovaattori. Se kehitti 20 vuotta sitten ensimmäisenä painumattoman hirren ja toi sen markkinoille. Painumattoman hirren ansiosta pystyttiin aloittamaan sulavalinjaisten kaupunkitalojen suunnitteleminen ja tekeminen hirrestä – tutkitusti terveellisestä ja turvallisesta luonnonmateriaalista, jota on käytetty Suomessa satoja vuosia. Honkarakenne pyysi Gutilta konseptin ja toteutuksen syntymäpäiväkampanjan, joka juhlistaa hirsirakentamisen mullistanutta innovaatiota.
Mitä teimme
Halusimme luoda suuren huomioarvon kampanjan, jonka pääviesti on selvä ja kirkas kuin itse innovaatio: Hongan painumaton hirsi on se aito ja alkuperäinen. Myös visuaalisuudessa pyrimme selkeään erottuvaan kuvakonseptiin, joka kiteyttää yhdellä silmäyksellä painumattoman hirren keskeisen ominaisuuden: miten se kestää kaikenlaisissa olosuhteissa painumatta. Konsepti taipui niin printtilehtiin kuin sosiaalisen median kanaviin. Koska olemme vastanneet myös Hongan brändiuudistuksesta, meidän oli helppoa luoda kampanja, joka juhlistaa painumatonta hirttä ja samalla luo ja vahvistaa Hongan uudistunutta brändiä.
Yhteistyössä
Kuvat: Koski Syväri, Olli Häkkinen